Wat is een API ?

API of Aanspreekpunt Persoonlijke Integriteit

Veilig sporten is een prioriteit voor iedereen. We hebben het dan niet alleen over een goede infrastructuur en correcte trainingen, dit gaat breder. Elk kind en jongere dient zich binnen onze sportclub gewaardeerd te voelen. Daarom kreeg ik vanuit het bestuur van HBC Evergem het mandaat van club-API. Een API is een Aanspreekpunt Persoonlijke Integriteit. Samen met het bestuur wil ik zorgen voor een omgeving waar iedereen zich goed kan voelen, zichzelf kan zijn en kan genieten van handballen als sport.

Mijn naam is Hanne Van Ingelgem.
Ik ben reeds enkele jaren aangesloten bij HBC Evergem als tafelofficial en ben regelmatig te vinden in de sporthal: achter de toog, op de tribune, achter de tafel of zelfs op het veld tijdens de fithandbal.
In het dagelijkse leven ben ik opvoeder en dagelijks bezig met het werken met personen met een beperking. Ook sleet ik reeds enkele jaren mijn broek als voorzitter van de lokale beleidswerking binnen Kazou.

Graag ga ik dan ook deze nieuwe uitdaging aan om samen met U van HBC Evergem een club te maken waar iedereen zich thuis voelt, waar geen plaats is voor pestgedrag, racisme, geweld of ander (seksueel) grensoverschrijdend gedrag.

Ben je sporter, trainer, ouder, bestuurslid, vrijwilliger, …bij HBC Evergem?

Iedereen kan bij mij terecht met vragen, vermoedens of klachten van ongepast of grensoverschrijdend gedrag. Dit kan over jezelf gaan, maar ook als je je zorgen maakt voor iemand anders binnen onze club.
Elke melding die bij mij binnenkomt, zal met de nodige discretie behandeld worden en in eerste instantie zal enkel ik als API hiervan op de hoogte zijn. Samen bekijken we dan of er verdere stappen dienen genomen te worden en via welke kanalen. Uiteraard gebeurt dit allemaal met respect voor jullie wensen.

Jullie kunnen me bereiken via volgende kanalen:

📱 API@handbalclubevergem.be
0473/81.37.34

Ik zal steeds binnen de 3 dagen contact met jullie proberen opnemen om naar jullie vragen en/of klachten te luisteren. Laat dus zeker weten via welk kanaal en wanneer u liefst gecontacteerd wilt worden na een melding.

Nog meer info kan je vinden op onderstaande website:

Hopelijk maken we samen van HBC Evergem een respectvolle en aangename handbalclub waar respect en plezier hand in hand gaan.

Hanne Van Ingelgem

Club API HBC Evergem

Nog meer info over onze API werking kan je op onderstaande linkjes vinden: